Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2899 ggr
katarina_m
2013-05-16, 15:29

Amstaff och barn

Hej

Den här frågan är inte specifik för just amstaff men nu är vi amstaffägare så den hamnar här i alla fall 😉

Vi börjar längta efter barn och har en helgo men ganska intensiv amstaffpojke på 4 år. Jag är så orolig för att allt inte kommer gå bra!

Ni som har barn, hur gick det att introducera bebisen? Hur har er tid för hunden förändras? Vad ska man tänka på?

Annons:
allevo
2013-05-17, 21:57

lägger en tass då jag med vill veta inför framtiden. 🙂

Vill även lägga en fråga: vår kille får ligga i sängen med oss. kommer det orsaka problem med bebis i framtiden när han inte kommer få vara där med risk för att han lägger sig på ungen?

thicha
2013-05-20, 21:11

Vår hund var 3-4 när vi fick första barnet, han kastrerades lite sent som vid 3 års åldern vilket gör att dem lugnar ned sej!

Beror ju på lynnet i hunden men vi kom hem från bb och ställde ned bilbarnstolen i hallen så fick han nosa och pussa lite. Det är ju vi som ägare till hunden som ska presentera en ny flockmedlem, vet hunden sin plats i rangordningen så ska det inte vara några problem..

Tycker det är så synd att så många omplacerar sin hund pga tillökning i familjen och att man inte hinner med hunden… Vi har fått två barn till och har tre och det gick super bra hela vägen!

vallhund
2013-05-21, 10:50

De som omplacerar sina hundar när barnen kommer har nog inte tänkt igenom sitt hundägande, o andra sidan skall man inte vara så fördömande, barnet kan ha kolik, vara allergisk etc.

Att introducera barnet för flocken/familjen är viktigt. Man kan t ex ta hem en bebismössa o låta hunden nosa på doften innan bebis kommer hem.

#2 Alla hundar blir inte lugnare av kastrering, går utmärkt att ha okastrerade hundar o barn tillsammans.

Rangordning tror jag inte på, finns inget i modern forskning som tyder på att det existerarar annat i förhållande till begränsade resurser.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Cazzos
2013-05-24, 20:06

#3 Hunden är ju selektivt framavlad för att förstå människans språk mer eller mindre, och vara mer anpassad för oss. Så där har du ju en poäng. Men det är en annan diskussion 😉

TS, jag tycker som #3 att du ska ta hem bebiskläder och låta hunden vänja sig vid doften, så kanske mötet mellan hund och bebis faller naturligt 🙂

vallhund
2013-05-24, 20:23

Läste för länge sedan om en familj som fick sitt första barn. Pappan tog med hem en bebismössa o lät hunden nosa på. Bebis kom hem o lades på en filt på golvet.

Hunden sprang genast därifrån o kom tbx med bebismössan o gav till barnet. ❤️

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Cazzos
2013-05-24, 21:07

#5 Men gulle! 😍

Annons:
katarina_m
2013-06-01, 09:35

Tack för era tips! Ska definitivt introducera lite bebiskläder för hunden innan bebis kommer. 

#5 Hur gulligt som helst!

Upp till toppen
Annons: